Кіно і музика Чапліна наживо в Органному

У суботу, 8 червня, у Львівському органному залі будуть дивитися старе добре кіно та слухати живу музику. Незвичний концерт підготували піаніст Дмитро Микитин та скрипалька Олександра Мороз. Буде жваво, весело та динамічно, обіцяють організатори.

“Ідея концерту “Німе кіно під живу музику” полягає в тому, щоб зіграти музику Чарлі Чапліна під фільми кіно Чарлі Чапліна”, – розповів піаніст Дмитро Микитин. Геній епохи німого кіно був не тільки неперевершеним актором, успішним режисером, сценаристом, менеджером, а й також писав музику до власних фільмів.

Ідеєю також загорілася скрипалька Олександра Мороз, з якою Дмитро грав у інших проектах. У результаті їхньої творчої співпраці вийшов концерт, де кожен номер музично ілюструє те, що відбувається на екрані. Все прораховано до секунд!

Прем’єра “Німого кіно під живу музику” відбулася в Органному залі 4 травня 2019 року. Зал був повний, довелося доставляти лави, щоб подивитися змогли всі охочі. Успіх був величезний. “Вже через 20 секунд після початку концерту я почув перший сміх у залі. І відразу від серця відлягло”, – згадує Дмитро. Адже підготовка до цього проекту була дуже серйозною.

Спочатку виконавці визначилися із творами Чапліна, які вони можуть виконати. Окрім пісень із відомих картин “Вогні великого міста”, “Король Нью-Йорку”, “Великий диктатор”, “Золота лихоманка”, “Сучасні часи” та інших вирішили додати до програми твори Джорджа Гершвіна, який також писав для Бродвею. Слухачі зможуть почути кільк  п’єс із його Songbook (зокрема, всім відому Summertime) та другу частину з його рапсодії “Поргі і Бесс”.

Подія у Facebook

У цей час на величезному проекторі на сцені будуть іти дві картини з ранньої творчості Чарлі Чапліна: “Банк” та “Контролер універмагу”.

“Ми підбирали музику так, щоб вона пасувала до того, що відбувається на екрані, – каже Дмитро. – Граємо по хронометражу: у нас в нотах записано, коли має починатися той чи інший твір, адже можливості дивитися на екран немає”. За словами піаніста, вони зі скрипалькою після першого концерту відчули себе трохи таперами (так називали музикантів, які забезпечували музичний супровід німих картин у кінотеатрах). Але робота Дмитра та Олександри вийшла на порядок вища за класом: “Оригінальна музика до тих фільмів доволі своєрідна. Наприклад, у фільмі “Adventure” одна таперська тема триває 4 чи 8 тактів, які повторюються протягом 15 хвилин. Потім звучить друга тема, така ж проста, і теж 15 хвилин. Ми кожні дві-три хвилини змінюємо музику. І це не просто 4 такти, а повноцінний твір”.

Дует Микитина і Мороз вражає легкістю, з якою вони взаємодіють на сцені. “Саша – одна із тих музиканток, з якою дуже класно виступати. Таке враження, що граєш сам із собою: ми можемо робити якісь незаплановані речі, експромти, відхилення в темпі чи характері. Вона вгадує і підхоплює мою думку. До того ж, Саша дуже багато вкалала сил у підготовку номерів цього концерту, пропонуючи ходи, до яких я би не додумався”, – пояснює Микитин.

Facebook Comments