Оперетта – це любов у ритмі вальсу

органний зал пропонує зануритися в атмосферу Відня початку ХХ століття

Львівський органний зал пропонує зануритися в атмосферу Відня початку ХХ століття. Солістка Одеської опери Наталія Степаняк разом з піаністом Дмитром Микитиним та скрипалькою Олександрою Мороз готують програму “Віденська оперета. Найкраще” на 7 та 9 березня.

Сопрано Наталія Степаняк є лауреаткою багатьох конкурсів вокалістів, магістр мистецтва (завершила навчання у  Львівській національній музичній академії імені М. Лисенка за спеціальностями “Народні інструменти (Бандура)” і “Сольний спів” та у Віденському Університеті музики і мистецтва). Львів’янка виступала на сценах оперних театрів Австрії, Німеччини, Італії, Болгарії. З 2019 року є солісткою Одеської опери, дебютувала у ролі Віолетти Валері в “Травіаті”.

Наталія розповіла, що ідею заспівати арії з віденських оперет їй підкинув директор Органного залу Іван Остапович. Співачка радо погодилася, адже оперета займає особливе місце в її житті. “Я жила п’ять років у Відні і знаю, що віденська оперета ні на що не схожа, – ділиться Наталія Степаняк. – Жоден театр в Австрії не обходиться без цього жанру, навіть найвідоміша опера Відня Wiener Staatsoper, де традиційно в новорічну ніч іде оперета “Летюча миша” Штрауса”.

Початок ХХ століття у Відні вважається “срібним віком” оперети – чуттєвість, глибина, мелодійність поруч із легкістю та зрозумілістю музики закохали в оперету не лише Австрію, але й усю Європу.  “Оперета в ХХ столітті стала для Старого світу тим, чим став джаз для Нового”, – вважає вокалістка. 

Саме в цей час творили Франц Легар, Лео Фалль, Імре Кальман, Франц фон Зуппе. Останній ввів в оперету вальс. “Оперета передає любов у ритмі вальсу, – каже Наталія Степаняк. – Вона налаштовує на романтику, на позитивні емоції, якщо відкрити цій музиці серце – воно проросте як квітка”.

У Львівському органному залі солістка Одеської опери виконає арії з найвідоміших віденських оперет, без яких неможливо уявити цей жанр. Як, наприклад, темпераментна арія Джудітти “Meine Lippen Sie Kussen so heib” з оперети “Джудітта”. Повним контрастом їй служить арія Ганни з оперети “Весела вдова” Легара – лірична та ніжна, її можна порівняти з італійськими аріями. “Heia heia in den Bergen ist mein Heimatland” з оперети “Королева чардашу” (більш відомої у нас як “Сільва”) – запальна, з угорськими мотивами. Особливою родзинкою стане арія Ф’яметти “Hab ich nur deine Liebe” з оперети “Бокаччо” Зупе, яку виконують надзвичайно рідко. Саме з нею Наталія дебютувала у Граці, розучивши партію за три дні!

Чи важко виконувати оперету в концертному форматі? “Складне питання, – каже вокалістка. – Хтось вважає, що концертне виконання має бути стриманим, але я не уявляю, як триматися, коли звучить чардаш! Якщо ти співаєш про те, яка ти вправна танцівниця і при цьому не рухаєшся, глядач тобі не повірить. А найголовніше – бути чесною з публікою і з собою”.

Також створюватимуть атмосферу Відня скрипалька Олександра Мороз і піаніст Дмитро Микитин, які виконають віденські мотиви – “Муки кохання”, “Радість кохання”, “Прекрасний розмарин” Ф. Крейслера, салонну музику К. Бьома та “маленьку зірочку” М. Понсе – “Естерліту”.

Опубліковано на Zaxid.net

Facebook Comments